20 March 2017

20 SEBAB KENAPA WANITA CEPAT NAIK BADAN & KULIT TAK BERSERI

Masa kini ramai di antara wanita yang mengalami masalah badan kan? Nak turunkan berat bukan main susah lagi tapi nak naik tu sekejap sangat. Stress jadinya.

Jom periksa apa yang menyebabkan

1. Tidak bersenam
2. Kurang minum air kosong
3. Naik badan selepas bersalin
4. Gemar makan lewat malam
5. Kerap makan di luar
6. Stress tempat kerja dan dirumah
7. Gaya hidup yg tidak sihat.
8. Suka mencuba resepi masakan baru.
9. Amalan makanan bergoreng & berminyak
10.Tidak cukup tidur dan rehat.
11.Sibuk dgn urusan menjaga anak.
12.Kurang makanan berserat.
13.Ambil mudah tentang diet yg betul.
14.Suka makan dan minum hidangan manis
15.Teman keluarga & kawan makan.
16.Tidak menyediakan makanan berkhasiat.
17.Makan banyak junk food.
18.Suka habiskan makanan anak yang tak habis.
19.Suka tidur lewat.
20.Skipped breakfast

Haha..ni macam senaraikan tentang diri sendiri je. Korang sama tak macam dalam senarai ni?

Nasib dah ada Premium Beautiful  & belajar ilmu pengurusan diet sihat yang betul beserta exercise.

Jom sis ajarkan caranya. Meh wasap kaihh


Ain Zulkarnaind
016-6933614 (sms @ whatsapp)
ainzulkarnaind@gmail.com


No comments:

Attention

My new contact number 016-6933614 (whatsapp/sms)
Love Travelling | Countries Visited
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...