03 April 2018

JANGAN DISEBABKAN KESEMPITAN WANG, HIDUP TAK BAHAGIA




Tahun 2018, semua perlukan duit. Ya....mungkin yang beranggapan, buat apa cari duit banyak-banyak? Hidup ala kadar, cukup lah.



Cukup lah? Cuba bayangkan, sewa rumah pun dah RM600. Duit minyak, RM 300. Pengasuh anak, RM400. Barang dapur, RM500. Keperluan anak-anak, RM500. Duit kereta, RM700. Ini semua kos untuk sebulan. Agak-agak? Berapa gaji sebulan tue? Yang gaji masyukkk..mungkin perkataan "tak pe lah". Tapi..yang baru gaji RM2000? Ehhh..untuk parents? Tak bagi ker duit belanja? Nie yang buat pening kepala bila 3 hari lepas gaji. Duit gaji singgah kejap jer dalam dompet. Tak sempat nak bermaustatin seminggu. 



Waktu macam nie, barulah ramai mulakan online business. "Tak pe lah" tak minat. Ehh? Tak pe lah lagi. Tahu tak? Student pun pandai cari side income. Inikan kita yang dah berkeluarga, nak kahwin masih "tak pe lah". Tak nak ker, daripada side income, boleh cover duit belanja yang hampir RM2000++ tue. Duit gaji, boleh simpan untuk Tabung Haji, ASB.



Betul ker boleh dapat banyak tue? RM2,000? Ya..dengan G8 Unity, boleh dapat bonus besar-besar. 4 angka tue biasa kalau ikut plan G8 Unity. Bonus pulak masuk 10hb (waktu nie, duit gaji dah nipis kan?).  Kalau diri sendiri rasa hidup selesa, fikirkan keluarga terdekat kita. Selesakah mereka? Jangan disebabkan KESEMPITAN WANG, HIDUP TAK BAHAGIA.



Masih belum terlambat untuk bermula bersama G8 Unity.

No comments:

Archive

About Me